
Professionele financiële administratie zonder de kosten van volledig beheer
“Wat fijn dat dit nu zo geregeld is”
Onze diensten voor VvE’s die het beheer grotendeels zelf willen organiseren maar de financiële administratie willen uitbesteden, zijn:
Financiële administratie
De boekhouding, facturatie en betalingsbeheer kunnen worden uitbesteed terwijl het bestuur de beslissingsbevoegdheid behoudt.
Opstellen van jaarstukken
Het samenstellen van de jaarrekening, balans en resultatenrekening kan complex zijn. Een externe boekhouder kan deze stukken opstellen terwijl het bestuur de presentatie tijdens de ALV zelf verzorgt.
Incasso van achterstallige bijdragen
Het innen van achterstallige VvE-bijdragen kan ongemakkelijk zijn tussen buren. Een externe partij kan dit proces professioneel en neutraal afhandelen.
Hulp en advies bij vragen
Waarom deze specifieke taken uitbesteden?
- Specialistische kennis – Deze taken vereisen specifieke expertise die vaak ontbreekt bij vrijwillige bestuursleden
- Onpartijdigheid – Externe partijen kunnen neutraler opereren bij gevoelige kwesties zoals incasso’s
- Tijdsbesparing – Deze taken zijn vaak tijdrovend maar kunnen goed afgebakend worden uitbesteed
- Lagere kosten – Gerichte uitbesteding is aanzienlijk goedkoper dan volledig beheer
- Flexibiliteit – De VvE behoudt controle over dagelijkse zaken en belangrijke beslissingen
Door alleen specifieke taken uit te besteden, kunnen kleine en middelgrote VvE’s professionele ondersteuning krijgen op cruciale gebieden terwijl ze de kosten beheersbaar houden en de autonomie behouden.
Samenwerking met VvE.nl
Wij doen de financiële administratie met behulp van de software van VvE.nl.
De VvE’s waarvoor wij de administratie gaan doen, zullen derhalve een abonnement op VvE.nl, en ook op het boekhoudpakket moeten afsluiten.
VvE.nl is dé plek waar u alles regelt voor het succesvol beheren van uw VvE.
Belangrijke functies zijn:
- Ledenadministratie
- Interne communicatie binnen de VvE
- Opslaan van documenten
- Digitaal vergaderen en stemmen
- Boekhoudpakket
- Storing meldingen
De kosten
De standaard kosten voor het uitvoeren van de financiële administratie zijn
- Tot 15 appartementen € 50,– per maand excl Btw
- Van 16 tot 25 appartementen € 75,– per maand excl Btw
- De kosten van eventuele extra werkzaamheden, zullen in overleg worden afgesproken
De abonnementskosten voor VvE.nl zijn hier niet bij inbegrepen en betaald u rechtstreeks aan hen.